Те, що багато дітей,
та й дорослих панічно бояться математики, відомо давно. У деяких з них розвивається навіть справжня фобія. Цей феномен, який вчені
виявили ще 50 років тому, науковою мовою описують так: «Це негативні емоції, що
виникають в ситуаціях, пов'язаних з вирішенням математичних завдань». Вважається, що саме ці негативні емоції заважають успішному вирішенню завдань. У той же час відомі й випадки,
коли діти добре вирішують приклади і задачі і отримують відмінні оцінки, але
при цьому все одно бояться математики. У малюків, які панічно боялися математики, були зареєстровані імпульси у
відділах мозку, пов'язаних з виникненням страху. Чому так відбувається, і як можна допомогти малюкам, та і їх батькам,
спробували з'ясувати дослідники з Стенфордського університету. Вчені попросили дітей від 7 до
9 років вирішити приклади і в цей же час проводили сканування головного мозку.
Виявилося, що у малюків, які панічно боялися математики, були зареєстровані
імпульси у відділах мозку, пов'язаних з виникненням страху. Але в той же час була
відзначена активність в тих відділах головного мозку, які були пов'язані з
формуванням нових спогадів. У дітей математика викликає такі ж емоції, як поява павука або змії.
«У дітей, які бояться математики, ми зареєстрували відповідь в тих же відділах
головного мозку, які реагують на ситуації, пов'язані з виникненням небезпеки,
наприклад, поява павука або змії. Дивно, що цей феномен був
виявлений 50 років тому. Проте, до нас ніхто не
намагався з'ясувати, як боязнь математики проявляється на нейронному рівні », -
розповідає Вайнод Менон - вчений Стенфордського університету. На думку вчених, їх відкриття допоможе фахівцям лікувати боязнь математики. Наприклад, в майбутньому
можна буде винайти нові лікарські препарати, подібні тим, які застосовуються
при лікуванні інших фобій. До того ж психологи зможуть
розробити нові принципи терапії, яку застосовуватимуть для лікування панічного
страху математики. |