Субота, 20.04.2024, 10:24Головна | Реєстрація | Вхід

Форма входу

Пошук

Календар

«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Годинник


Друзі сайту

i8

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Курси валют

Информер курса доллара, евро и рубля, а также кросс-курса евро в долларах

Допомога сайту

Допомога сайту''

Рекламний блок

SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!
Головна » 2012 » Квітень » 19 » Математики запропонували скасувати розклад автобусів
21:21
Математики запропонували скасувати розклад автобусів


    Інженери та математики з технологічного інституту Джорджії (США) запропонували скасувати традиційний розклад громадського транспорту і замінити його централізованою системою управління, заснованою на принципі вирівнювання інтервалів. У статті, опублікованій в журналі Transportation Research частина B, вчені виклали принципи роботи алгоритму, що координує рух транспорту і привели розрахунки, що лежать в його основі. Короткий зміст дослідження автори наводять у своєму блозі.
    Більшість схем роботи громадського транспорту передбачає розклад, - вказують автори, при цьому зазвичай, в умовах непередбачуваного трафіку, його виконувати не виходить. Затримки часто викликають скупчення автобусів один за одним, коли відстаючого водія наздоганяють водії, наступні за ним за розкладом. Автори стверджують, що скупчення - неминуча проблема роботи за розкладом, і пропонують від нього відмовитися.
    Альтернативна схема роботи виглядає наступним чином. Кожен автобус пропонується забезпечити датчиком GPS, який повідомляє серверу про своє місцезнаходження. Коли сервер розуміє, що автобус потрапив в контрольну точку, він обчислює час, який зайняло подолання даної ділянки шляху. Далі сервер розраховує, який час повинен провести водій в контрольній точці, і посилає йому сигнал про те, коли слід почати рух.
    Часовий інтервал, за який водієві потрібно буде подолати наступну ділянку, змінюється сервером на час, рівний середньому між інтервалом подоланої ділянки та інтервалом наступного позаду автобуса. При цьому, незалежно від виникнення затримок, поступово інтервали всіх автобусів вирівнюються. "Те, як саме це відбувається, - магія математики", - сказав один з авторів роботи, Джон Бартольді.
Автори провели комп'ютерні симуляції і показали, що алгоритм дійсно дозволяє швидко вирівняти інтервали і уникнути скупчення автобусів. Крім того, така схема руху, на відміну від руху за розкладом, дозволяє легко адаптувати систему, якщо якісь автобуси виходять з ладу.
    Дослідники випробували свої розробки на автобусах, що працюють в кампусі свого інституту. Для цього кожен з автобусів був забезпечений планшетом, що працює під операційною системою Android, який посилав дані про координати і приймав повідомлення від сервера.
    Запропонований алгоритм, однак, має свої недоліки. Він застосовується лише для навантажених ліній, де інтервали між автобусами становлять не більше 10-12 хвилин. При великих інтервалах в русі відсутність розкладу дратує багатьох пасажирів.

 

Переглядів: 682 | Додав: alexfrost | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2024 | Конструктор сайтів - uCoz
Яндекс.Метрика Счетчик тИЦ и PR Счетчик тИЦ и PR